SDK Shipping udvider på Aarhus havn

Oprettet dato: 20. juni 2019

SDK Shipping A/S udvider nu sine aktiviteter på Aarhus havn, idet SDK Shipping og Aarhus Havn netop har underskrevet en lejekontrakt på et areal på ca. 22.000 kvm på Omniterminalen, hvor SDK Shipping vil opføre ca. 12.000 kvm pakhuse til bulk-produkter.

SDK Shipping, der i forvejen har både mægler- og stevedorevirksomhed på Aarhus havn, samarbejder tæt med flere kunder i Aarhus. De nye pakhuse, som forventes opført fra medio 2019 og frem til primo 2020, vil give mulighed for opbevaring af tørbulk fra både eksisterende og nye kunder på Aarhus havn.

Kundechef Nicolai Krøyer fra Aarhus Havn glæder sig over, at SDK Shipping har så positiv fremgang i deres forretningsaktiviteter, at de nu har brug for endnu mere plads i Aarhus.

”Vi noterer med stor tilfredshed, at SDK Shipping vælger at udvide deres aktiviteter her på havnen. Samtidig understøtter den nye lejeaftale vores egen forretningsstrategi, der går ud på at udbygge vores i forvejen markedsledende position på fast bulk,” fortæller Nicolai Krøyer.

Hos SDK siger direktør David York:

”SDK er glade for sammen med vores kunder at kunne udvide aktiviteterne i Aarhus. SDK ønsker at indgå i partnerskaber med vores kunder og skabe løsninger til vores fælles fordele. Dette projekt er et godt eksempel på, hvordan vi kan skabe samarbejder til gavn for både kunder, Aarhus Havn og for os”.

Omniterminalen, som blev færdigbygget på Aarhus Havn i 2018, er med den nye lejeaftale og de reserverede arealer ved at være fuldt udlejet.

Yderligere oplysninger:

Aarhus Havn: Kundechef Nicolai Krøyer, mobil 20603796